söndag 29 januari 2017

Lördag 28 jan.

Igår tog vi taxi utvtill Chatuchak weekendmarket. 
Oj vad med grejer det fanns. 


Det är där man kan handla massa blommor för typ inga pengar alls. Tre blombutiker gick jag in i. Jag försökte tänka lite logiskt när jag fyllde mina shoppingkorgar.... men nä, det gick inge bra. En stor plastkasse lyckades jag fylla när jag va klar 😊
Jag e så glad att jag äntligen fick komma dit. 

Agnes å jag gick tillsammans större delen av dagen å vi hittade massa annat förutom fina blommor. Det blev bl.a. handdukar, tröjor, klänningar, väskor å klockor. 


Efter marknaden tog vi tunnelbanan till hotellet o gjorde oss redo för kvällen. 

Bertil o jag hjälptes åt att ta ut Agnes flätor. Det va ett par som hade gått upp och det va dags att få tvätta igenom håret ordentligt. Hon va som ett litet troll när alla flätor va borta. Så söt 💕

På kvällen gick vi och åt på en tysk restaurang som blivit rankad till en av Bangkoks 10 bästa 👍🏻

Nu e det söndagmorgon. Familjen ligger fortfarande å sover men snart e det dags att väcka de. Idag blir det MBK igen. Idag skulle jag vilja hitta lite kläder till mig åxå. 

Ha en fin dag 


1 kommentar:

Anette sa...

Åh va härligt ni ser ut att ha det!
Jag vill också till Thailand. Får se om vi till nästa vinter kan få till det :)