onsdag 18 januari 2017

Två dagar fyllda med bad

Nu e klockan 23.00 å vi har avslutat vår sista dag här i Bang Saray. 
Väskorna e nästintill ihoppackade och imorgon efter frukost åker vi vidare till Koh Chang. 
Men vi övar på att leva mer i nuet än att blicka framåt... eftersom jag har lite svårt med det så gör jag helt tvärtom istället å börjar med gårdagen :)

Igår va vi hela dagen på Carton networks stora vattenland. Wow vilket ställe. 
De hade så mycket roligt. Kika in på deras hemsida å kolla. 

Deras stora pool med vågmaskinen va nog den störta favoriten hos våra barn. Några storlekar större än de jag badat i tidigare. Det är den bassängen ni ser överst på collaget nedanför. 
Det va en halvmulen dag och helt perfekt väder för en dag på vattenland. Det kom två stora skurar under tiden vi va där, en när vi åt och en när vi åkte hemåt. Men som tur va så störde det inte vår dag så mycket. 

Eftersom vi bor på ett litet hotell en bit ifrån allt så är hotellägaren snäll å kör oss dit vi vill. Så nice. Här har vi chauffören vid vår fina taxi. 

Idag vaknade till en klarblå himmel och strålande sol. Så klockrent eftersom vi idag hade planerat en dag på stranden. 
Ca 20 min bilfärd ifrån hotellet ligger ett stort militärområde med en härlig strand, så dit åkte vi. 
Å vilken dag vi haft!! Precis så varmt å skönt som man vill ha när man e här. 
Barnen lekte i sanden å badade hela dagen. Själv försökte jag sitta still, men nä, det e ju inte riktigt min grej... 
Får se om det går bättre på nästa stopp vi gör. Man måste ju öva innan man kan det helt. 

Dags å sova lite, om det nu går.... ligger mittemellan B o L, den ena snarkar å den andra snusar å fnyser.... 

Sov gott

Kram 

Inga kommentarer: